hallo dowh ;)

My photo
sabak bernam, selangor, Malaysia
: TAKE NOTE ; I'm talking to much, do stop me if its annoy you . ; I'm trying to be as simple as i can BUT it all end up with a mess and nonsense . ; Silence means I no in a good mood , please ignore me . ; I'm an easy crying person when comes to Friends, Family and Love , do let me cry on your shoulder. ; precious persons is my one and only family , losing any single one of them I rather die for sure , I LOVE the Alib's . ; I'm a lousy , naughty , laud , shy , crazier , lazy , nerd , bad mouth , heavy sleeper , blabbering , empty head and easy to fall in love . ; Currently I'm single and I'm like someone .

#PEOPLE WITH NO FUN PLEASE KEEP AWAY FROM ME .!#

Friday, May 6, 2011

Mimpi.




hye semua,
arini aku nak citer kat korang sal mmpi aku pgi td.
(yg malam td aku xingt, so ingt yg pgi jer, hehe)

kata org kadang2 mimpi nih leh jdi kenyataan, kate org jugak mimpi nih hanya mainan swaktu tidur shja.. tpi mmpi yg pgi td ekceli aku harap sgt knyataan.. well, mmpi nih xtaw lah berkait ke tak ngan perasaan malu aku pda mlm tuh (something yang buat aku rse malu kat seseorng,huhu).. anyway al-kisahnyer bermula..

lam mimpi aku tuh, keadaannyer mcm kitorang ramai ramai dok dlm satu Dorm. xtaw ah kat mner.. rmai gak ah tido terbungkang kat lam mmpi aku tuh.. xtaw lah saper jer yang terbabit lam mmpi ngarut aku nih.. huhuhu.. aku dah xberapa ingat scene scene yang brlaku lam mmpi aku tuh.. yang aku taw, maser tuh ade sesi sesi menyanyi, luahan perasaan dan macam2 lagi.. maser tuh aku ngah bareng kat tepi saper ntah.. aku pakai baju merah, peluk bantal merah dan semua merah.. waktu tuh dah tmat dah sesi sesi ntah aper2 tuh.. jurucakap pun ckap, "Dah xdew aper2 kan dah, so marilah kita tido..."...

tetiber, kedengaran satu suara...

Dia : eh, aku xhabis lagi.. aku nak nyanyi sebuah lagu utk seseorg yg agak istimewa utk aku...

Unknown : sape org tuh, ade kat sini ker???

Dia : yup, ade kat sini, die pakai baju kaler merah...

(uikk.. xsilap aku, aku pkai bju merah.. lantas aku wat2 xdengar & baru jer aku nak tekup muka gne bantal, tertibe...)

Dia : Org pngil diew Durian Runtuh.....

(huh,! aku lah tuh.. p/s: aku pun xtaw asal lam mmpi tuh org pngil aku Durian Runtuh.. hahahha)

Dia : name diew Fara... Fara.. meh ah sini..

(aku ngan lagak bodo2 bangun dan duk kat tepi diew...)

Dia : Sory laa.. aku taw ko dh lme suker kat aku.. bru skunk aku nak ckp kat ko.. and, lagu nih aku nyanyi tnda aku mntak maaf keyh.. (senyum)

(aku pun senyum .. maser tuh haty aku, Ya Allah, degup2.. bahagia teramat2)

Aku : huhu, asal tertiber jer?

Dia : ntah lah.. aku kan penah nyanyikan utk ko dulu.. mcm xbiaser plak..

Aku : hehehehhe.. erm.. aku kne gi bersiap, jap lagi mak aku balek. ngamuk lak diew aku xkemas umah..

Dia : ermm.. tunggu lah aku.. biar aku teman ko keyh.. (diew pegang tangan akuhh!! Woah!!)

Aku : OK, aku tunggu keyh. jgn lmer sgt..

(p/s: the real situation, pagi tuh mak aku swoh kmas umah sebelum diew balek keje.. jadinyer termasuk ah lam mmpi akuu.. hahahhaha )

cerita disambungkan.. lmer gak aku tunggu diew then! aku pun tersedar.! haha. tuh jer.. erm, bnda nih masuk mmpi mybe sbb aku suka kat dieww sgt2.. wlupun diew xbraper bgus tp aku taw dlm diri diew ade sifat tnggungjawab yg teramat.. that's why aku tertarik ngan diew.. another reason mybe sbb aku rindu diew.. huhuhuhu.. :)

written by FaraToraBora in her miracleofdream
time 8.40-9.30 a.m
Friday (6 May 2011)



ok ok OK..
tuh mmpi pertama..
nih mmpi kedua...
yang nih best sikit..

Tema : MIMPI sudah bangun berturut2..
Tempat : Sofa kat ruang tamu bwh..
Masa : Unknown - 12.15 a.m. Same day with the first dream.

nak dimulakan cerita laa.. maser tuh kan aku diarahkan utk kmas umah cepat.. lbeyh2 lagi mak aku balek awal arini.. jumaat kannn.. gpun aku nak g Teluk Intan cepat, banyak hal katernyer.. aku dah bangun time tuh, antara kul 10.00.. aku masukkan kaen baju lm mesin.. plan aku nk kmas2 dpur tapi SETAN dah memberatkan mata dan kepala aku swoh smbung tido.. jadi aku bareng la kat sofa.. dah tido2 then aku bgun.. gi dapur.. then aku kater "eh! xboleh jadi nih!!" aku pun bareng kat atas karpet yang empuk dan pink tuh.. fuh, trus lena.. then aku bangun balek... baru jer nak lngkah.. trus aku pth balek bareng kat atas sofa.. fuhhhhh.. time tuh berlaku mimpi berturut2 aku...

Jam 11.50
Aku terbangun.. baru tengok kat tingkap, uih, budak2 dah abes skola..mati akuu.. aku lantas bangun and g kat blakang umah nak sidai baju.. tapi kepala aku aser berat sangat and terlampau ngantuk.. aku jadi pening n terhuyung hayang.. akibat saket sgt.. aku tersedar.. rupernyer aku mimpi.. lps sdr, aku bngun lgi g kemas kemas umah (kelam kabut) . tertiber mak aku dah smpaii.. mak dtg ngan muke bekeng diew.. kecut prut aku.. akibat takut sangat, aku pun terbangun dri tido.. fuhh.. mimpi gak td rupernyer.. huhuhu.. then aku pun bukak mata lagi, tengok keadaan skola kat luar tuh lengang jer dah.. lam hati aku. "aishh,! kosong dah skola, mati aku klu mak balek jap gi..". TAPI, badan aku xleh gerak wlupon dh bukak mata.. aku jadi kaku.. sudah giler nak gerak.. mybe sebab aku maseh ngantuk.. SETAN malas pun berlambak hasut aku swoh tido lagi.. sebab aku bertrung ngan nafsu aku trus aku terbangun lagii... uihh! Mimpi lagii.!! baper kali dah nih!! ishh!! saket kepala aku!!

jam 12.15
kali nih aku betoi2 terbangun.. huh! jam kul 12.15 dah!!!!!!!!!!.. jap g mak balekk.. bajet aku lam 12.30 mak balek.. waduh gawat nih.. aku pun kmas rumah atas dulu, basuh pngan and sidai kaen!! sempat gak aku kmas umah bwh..! waduhh! kuyup bju aku berlari sne sini! huhuhu... selesai.. aku pun lari naek atas.. tengok jam astro.. 12.37.. wahhhhhhhh!! hebat x aku lam maser 22 minit aku siap kemas umah! hahahha..



pengajaran buat aku :
  • jangan bangun tido bangun tido.!
  • jangan buat keje last minit!
  • jangan berangan sebelum tido!
  • jangan tido lewat!


hahahahhahahaha.. korang pun kne ah amek pngajran nih sebagai iktibar.. tp yg berangan tuh bgus ah, tp mmpi best2 tapi afdalnyer baek korang muhasabah diri sblum tdo :)


peace yoo!
salam.
nyte :)

No comments:

Post a Comment