hallo dowh ;)

My photo
sabak bernam, selangor, Malaysia
: TAKE NOTE ; I'm talking to much, do stop me if its annoy you . ; I'm trying to be as simple as i can BUT it all end up with a mess and nonsense . ; Silence means I no in a good mood , please ignore me . ; I'm an easy crying person when comes to Friends, Family and Love , do let me cry on your shoulder. ; precious persons is my one and only family , losing any single one of them I rather die for sure , I LOVE the Alib's . ; I'm a lousy , naughty , laud , shy , crazier , lazy , nerd , bad mouth , heavy sleeper , blabbering , empty head and easy to fall in love . ; Currently I'm single and I'm like someone .

#PEOPLE WITH NO FUN PLEASE KEEP AWAY FROM ME .!#

Monday, May 9, 2011

Kebaikan Cakap Besar :D

Selamat Terawal Pagi Bloggers Sekalian Alam.

disebabkan aku Tak Boleh tido angkara minom air kopi ginseng CNI uh, aku bancuh pekat lak tuh sebab atas sebab masalah kesihatan aku skunk nih.. (jangan banyak tanyer ok!).. waduh... tension akuhh! saket paler eden..! aku nak TIDO laaaaaaaaaaaaaa..! Off dah lappy, leh lak aku on balekk nihh.. berat berat.. anyway, maser aku guling2 sambil tunggu mate terlelap (tp xterlelap pon!), aku ader lah terpikir something, senang cakap berangan laa kan.. klu korang nak taw, aku nih fanatik giler ngan berangan.. ader jer yang aku angankan.. alaa, mcm mat jenin uh.!

punca aku start berangan nih sebab aku tringatkan fon aku yang ngah kondem lam almari uh.. (biler lah nk anta baiki, aku pun xtaw....sob3)..bosan giler idop aku tnpa camera fon uh.. xleh nk posing2 & tnkap gmbar pengalaman tiap hari.. huhuhu.. anyway, arituh aku ader anta fon tuh kat satu kedai cine pelat kat Dungun tuh.. dah ah pelat! leh plak mser tuh diew baloh ngan macik tua yang samer2 giler annoying na mampus! siap ckp "Masya'Allah" lagi tuh.. *%*#$% punyer cine! ckp nak maen2!. demn demn.! hah.. kan dah terluah benda laenn.. hehehe..

Sambung balek nohhh.. sebelum aku g anta uh, member aku nmer A.K. ade citer yang fon diew penah anta kat stu kdai slme seminggu tpi xbetoi2 pun.. ruper2nyer biler dihntar baiki kat tempat diew, org kdai tuh kater, org kdai dungun tuh dah curik software original hp uh.. sony ericson asernyer.. ORI tuhh!! nak dapek balek software kne antar kilang kott! (ye kot, haha).. muler2 aku risau gak ngan cine kdai yang aku gi nih... tpi ku tabah kan diri dan yakin.! g jugak antar.. cine tuh pun amek nak cek fon aku.. terkebek sana terkebek sini cri aper ntah.. aku pun xtaw.. tunggu punyer tunggu..( agak lamer disituh yahh, kesian leyka, huhu).. as the result! cine tuh ckp, software aku xdew masalah, diew kater screen aku yang problem.!

taekkk aper! sebelum aku antar kat cine #$%& tuhh fon aku leh lagi kuarkan perkataan NOKIA... sebelum tuh jugak.. klu aku caj penoh fon tuh, leh jer on.! aku dah raser pelik.. tpi aku mlas nak tnyer cine tuh bukan2.. lebeyh2 lagi dah lewat.. sian leyka dok tunggu aku.. huhu.. ade orang pesan kadang2 orang dalam suka tipu orang luar.. maksud aku, aku en dikire orang luar (bkn made in ganu keyh).. mentang2 aku org luar.. ko maen2kan aku yer.... ko na mampus ker?
chooooooooppppppppppppppppppp..!!

haaaaaaaaaaaaaaaaaaa.. starting nih la aku terpikir idea BoruBodu aku.. kalu lah maser tuh aku gne taktik cakap besar..... kompom cine tuh takut... haaa.. korang nak taw cmner?? keyh, ikuti dialog2 nih..

situasi di kedai. aku dok dpn cine tuh wat kjer..
aku : apek, cer tgkkan fon sy nih.. xbuleh on laaaa...
cine : nanti tejap ya, saia tgk dulu..
*sementara tunggu cine tuh wat keje....

tululut..tululuttt.. (bunyik fon daaa)
aku : hah, acai..! aper citer kol aku malam2 buta nih.?! ...aper???!!.. Alang masuk ospital..??? teruk ker??? terukk!!!!!.. saper berani sentuh anak buah aku tuh???! aper??! Geng Mate Besar??! lamer idop ker diorang tuh....! aku nak ko anta budak2 pi beduk geng2!! nak mampus agak nyer!! xper2! tunggu aku balekk!! biar aku tunjuk mane tinggi langit dan bumi nihh..! berani ngat iye cari pasal ngan akuu.. nih fara laaaaa.!! ptuihhh... k ah.. aku chow dulu.. papehal gtaw aku.! bye.
cine : (tergamam). aiya, apa pasai ituh..
aku : oh apek.. tala papa laaa... ituh geng kasi campak taek sama geng sya.. tempah maut agaknyerr... pantang onyang sy usik legasi legasi sy nih..
cine : apa itu olang buat?? gaduh pasai apa?
aku : apek nak taw? uihh.. ade ke patot diorang jentik idung kwn sy sampai kemek... gaduh sebab nak campak dadu maser men poker la pekk.. aiya... masalah sungguh... amacam pekk, sula siap ka fon saya tuh.. mau gerak nih!
cine : suda suda.. tp masih xbuleh on.. bukan masalah software tapi screen...
aku : aikk! tadi sy on maw jer kuar NOKIA tuh, aper pasal nih xkuar nih?! jngan maen2 sme sy pek..
cine : betoik betoik.. wa xtipu, wa tala belani sma lu.. (tukaq dah bahasa, haha)
aku : xper2, sy dah lewat nih.. pekk, klu btoi screen je problem xpe.. tp klu aper2 tercacat cela software.. lu taw la keyh..
cine : wokeyh2.. (terketar2)

warghhhhhhhhhhhhhhhhhhhh... hebat x dialog akuu... penat aku karang taw.! hahahaha.. leh wat script nih.. anyway, dgn care nih la kan.. org2 sekeliling xkan pndang mudah kat kiter2 nih.. terutama perempuan.. perempuan nih insan yang lemah, senang ditipu.. (macam aku.huhu).. so guna lah taktik nih utk menipu org2 yg xbertanggungjawab nih.. hehheehehe.. hah, dosa menipu.. memang laaaa.!! baby lam pewot pon taw.! tp tipu utk keselamatan diri ok what... nih kirenyer salah satu seni mmpertahankan diri... hehhehehe.. xcaya? cuber ah. then gtaw aku per hasilnyer keyh sebab aku xpenah cuber pon lagi.. wahahaha.. tapi jangan ah lebeyh2 keyh.. nih just berangan aku jer.. ekceli dri tecik lagi aku suka berangan ckap besar.. tapi aku jer yng mmbesar2, ckap still kecik jer.. ahahahahhaha..

anyway! gud luck trying! hahahaa.. jap jap.. mesti korang2 pikir camni kat aku "what the hell is going on with this girl??" or "per masalah minah nih? KECOH jer la!" and this "gilo opo minah nih he!".. well! non of your business DUDE.!


.my Blog my Word my Thinking,
NOT YOURS.

but seriously sometimes i think like that too, but in a funny ways keyh.. hey, i'm still doing it DUDE! haha.. cam si ANNOYING ORANGE la plak aku nih.. pe kisah.. i lioke! hahahaha..


keyh ah...! nyte2 all! walupun aku xbleh tido agi!. hahaha..
Assalamualaikum.
xjawab DOSA, kalu jawab SAYANG.!
(this line is credit to: inianwarhadi)

No comments:

Post a Comment